fb youtube
Strona główna Aktualności

Rejestr Danych Kontaktowych

2020-07-16 10:46 | Opublikował: Adrian Górski | Ilość wyświetleń: 1141

W grudniu 2019 r. Ministerstwo Cyfryzacji, w ramach projektu Rozwój Systemu Rejestrów Państwowych (RSRP), uruchomiło Rejestr Danych Kontaktowych (RDK), który jest kolejnym z rejestrów wchodzących w skład Systemu Rejestrów Państwowych (SRP). Do tej pory, do RDK dołączyło ponad 3 500 000 Polaków. Przekazanie danych do RDK jest dobrowolne i bezpłatne. Ponadto, w każdej chwili można je zmienić lub usunąć.

Głównym celem usług udostępnionych w ramach Rejestru Danych Kontaktowych jest ułatwienie kontaktu urzędników z obywatelami. Dzięki RDK urzędy mogą z wyprzedzeniem informować obywateli np. o kończącym się terminie ważności paszportu lub dowodu osobistego, ale i o rozpatrzeniu złożonych wniosków o świadczenia (np. 500+).

Aby przekazać swoje dane do RDK należy udać się do najbliższego urzędu lub wejść na stronę internetową i postępować według instrukcji: https://www.gov.pl/web/gov/skorzystaj-z-rejestru-danych-kontaktowych-rdk

logo
Miasto Jedwabne
miasto z potencjałem